sábado, marzo 25, 2006

Lectoescritura en Morelia. Día 2


Como non fagas a ponencia
pégoche dous tiros
(Dito popular da banda da fregoneta)
Empeza o 2º día de congreso. Seguimos espertando ás 5 e media da mañá hora mexicana. Ás 8 xa estamos almorzando e preparándonos para o congreso. Como imos con tempo "investigamos" (perdémonos) novos camiños. A nosa fregoneta segue facéndonos das súas. As luces interiores seguen permanentemente acesas. Cando chegamos ao centro de convencións e congresos de Morelia atopámonos xa con problemass para aparcar. O Centro de congresos está situado nun parque inmenso onde hai tamén un orquidiario e un zoo que desixaremos a súa visita para a seguinte vez que visitemos Morelia.
Eu á 1ª ponencia a que asistín foi a de Henrique Santos de Portugal que tiña como título "La lectoescritura y las nuevas tecnologías". Presentounos o lapis como o descubrimento tecnolóxico máis importante dos últimos 500 anos. Animou á xente que lle tiña medo á tecnoloxía explicando como o móbil é un instrumento tecnolóxico máis avanzado que o PC. A continuación empezou cunha parte de taller que me resultou pouco interesante xa que non eran as espectativas que eu levaba a esta charla.
Sen solución de continuidade fun a unha ponencia interesantísima de Ana Mª Kaufman (Arxentina) sobre la enseñanza de la lectura en distintos momentos de la escolaridad. Espuxo que aprender a ler e escribir implica :

  • Coñecer o sistema de escritura
  • Coñecer a linguaxe escrita
  • Coñecer as prácticas iniciais de lectura e producción de textos

Considera ler como o proceso de construir o significado dun texto

Contounos as situacións didácticas fundamentais na lectoescritura:

  • O neno le a través do mestre cando escoita o que lé o mestre
  • O neno ou a nena lé por si mesmo. Para que un neno lea por si mesmo o texto ten que estar nun contexto, ten que ter información sobre o que di o texto. Contounos unha historia moi curiosa sobre uns nenos cunha enciclopedia antigua e como os nenos lían a historia.
  • O neno ou a nena escriben a través do mestre
  • O neno ou a nena escriben por si mesmos

Despois centrouse nunha investigación que está a levar a cabo en 4º de primaria. Criticou o sistema de traballo cos resumes de texto. Explicou como o esquema clásico de ler, buscar o significado das palabras, separar en parágrafos, subliñar a idea de cada un deles e reescribir o texto non é valido. Para buscar as palabras descoñecidas o alumnado fai un barrido do texto sen intentar comprender o sentido do texto. O neno ou a nena teñen que construír o vocabulario a través do contexto. Os que máis len teñen máis vocabulario.

Propón que para resumir o que hai que facer e submerxirse no texto ata coñecer a base do seu significado. Criticou a lectura en voz alta. Ler non é sonorizar un texto

Despois dun descanso dun cuarto de hora asistín a ponencia dun dos Popes asistentes ao congreso J.P.Das. explicounos os traballos e as investigacións en psicoloxía e neuroloxía sobre a intelixencia global. Explicounos os programas PREP e COGENT. Esta ponencia para min contou coa dificultade dunha traducción simultánea bastante deficiente.

Marica e José Carlos asistiron de Carlos Gallego sobre os "Prerrequisitos lectores" . As conclusiones que sacaron fueron las siguientes:

A alfabetización require unha instrucción cun método.

Un C.I. alto non predice un éxito na lectoescritura , así como un baixoo non presupon o fracaso ( ainda que o pode dificultar),

As variables que predicen o rendemento lector (os prerequisitos lectores) son : Identificación das letras, habilidades de conciencia fonolóxica (descomposición silábica, traballos con sílabas, ...), velocidade de denominación (vocabulario).

Son necesarias tamén habilidades cognitivas : atención, memoria inmediata, memoria a longo prazo e un nivel cognitivo suficiente.

Despois dunha mañá intensisima houbo a parada para a comida consistente nun bocata, picante; unha ensalada, picante; una pera, non picante e un refresco, picaba un pouco.

Pola tarde Jose Carlos asistiu á ponencia de Mª Elena Garassimi sobre "Deseños de recursos para a aprendizaxe da lingua escrita. Foi unha ponencia moi interesante. Moi práctica e presentounos a súa experiencia e ofertounos a súa páxina web www.doblefelicidad.com/web/

Despois asistimos a unha ponencia sobre a educación no Uruguai. Decepcionounos parecendo un espazo de venta política dunha situación existente no Uruguai.

Cansados, rendidos moi esixidos psicoloxicamente fomos ata o centro de Morelia para facer algunhas compras. Parece que me persiguen. En Morelia había tunos para gran contento de algunha, pero so velos entroume un pruído que fixo que nos retirásemos a cear.

As 11 a intentar durmir xa que mañá é o día do debú. Os nervos agroman. A tensión medra. A inquietude se palpa... Pasamos eu vouno ler a me levanto e improviso. Que pasará. Máis noticias mañá.

1 comentario:

Alfonso Vázquez Parcero dijo...

¿Sabías que a páxina doblefelicidad.com é a páxina de uns especialistas en ... "Feng-shui" a arte de vivir en harmonía. Hai que ver por onde hai que brujulearse para que alguén che deixe un espazo web onde colgar cousas tan interesantes como esa web, polo menos para mín que de constructivismo empezeiu a escoitar falar cando o neno entrou este ano no cole...